Når vi sier at et produkt må være i tilnærmet samme stand, betyr det at varen skal fremstå nesten som ny. Det skal ikke ha synlige bruksmerker som riper, skader eller annen slitasje. Du kan åpne og prøve produktet forsiktig, men bruken må ikke overstige det som er nødvendig for å vurdere produktets funksjon og egenskaper. Dersom vi vurderer at varen er brukt mer enn det som er forsvarlig, kan vi enten avvise returen eller kreve et fradrag for verdireduksjon.
Produktet må returneres i original emballasje, med alt tilbehør som fulgte med. Unntak gjøres dersom produktet ble levert uten emballasje, for eksempel hvitevarer eller demovarer.
En enkel tommelfingerregel er at produktet skal kunne selges videre som nytt eller nesten nytt. For eksempel er det greit å slå på et produkt for å teste funksjonene, men ikke å bruke det regelmessig i flere dager.
Template
Opprett en retur på 1-2-3.
2. Du mottar QR-kode på e-post
3. Lever pakken til nærmeste PostNord-innleveringssted
4. Følg status på returen inne på “Mine returer”
Angrefristen starter når du har mottatt varen.
Tjenester som allerede er utført (som skjermpåsetting eller TV-kalibrering)
Brukt supportavtale
Produkter kjøpt med FLEX-avtale
Legg dem i samme eske og bruk én QR-kode. For å unngå unødvendig emballasje og flere sendinger, anbefaler vi at du pakker varene sammen.
Adresse:
Østre Kullerød 2
3241 Sandefjord
Åpningstider:
Mandag - fredag: 09:00 - 17:00
Hva betyr “tilnærmet samme stand” (åpent kjøp)?
Hvorfor kan jeg ikke søke retur på min ordre?
Hvis returknappen ikke vises inne på ordren, kan det være fordi det har gått mer enn 60 dager siden du mottok varen, eller fordi produktet er unntatt fra åpent kjøp. Dette gjelder for eksempel Komplett-PC-er eller produkter kjøpt med FLEX.
Hva koster det å sende tilbake et produkt?
Det er gratis å sende tilbake et produkt når du bruker åpent kjøp. Du kan også levere det på vår Pick-up-Point i Sandefjord.
Hvordan får jeg pengene tilbake?
Pengene blir tilbakebetalt til samme betalingsmåte som du brukte da du kjøpte varen. Hvis du har betalt med Walley eller FLEX, får du mer informasjon om tilbakebetalingen på e-post.
Hvorfor tar det så lang tid før returen blir ferdig behandlet?
Noen ganger kan det ta litt tid før en retur blir ferdig behandlet. Først må pakken komme frem til oss, og av og til bruker transportøren lengre tid enn vanlig på å levere returpakker. Når vi har mottatt den, kan det fortsatt gå noen dager før returen faktisk blir behandlet – spesielt i perioder med høy pågang. Du vil få en e-post så snart vi har fullført behandlingen av din retur.
Produktet mitt hadde en transportskade – hva gjør jeg?
Dersom produktet er skadet ved levering, ordner vi dette kostnadsfritt. Vi kan for eksempel tilby prisavslag, sende en reparatør eller bytte varen. Ofte kan produktet fortsatt brukes mens du venter på en løsning. Registrer transportskaden via “Min Ordre” ved å velge “Opprett retur” og deretter alternativet “Produktet var fysisk skadet da jeg mottok det”.