Prismatch*Prismatch*

Medlemsvilkår for Komplett CLUB

1. Innledning 

Komplett Club er et lojalitetsprogram for Komplett Services AS (deretter omtalt “Komplett”), som tilhører Komplett Group sammen med Webhallen AB og NetOnNet AB. Som medlem av Komplett Club får du medlemsrabatter og opparbeidede fordeler ved kjøp hos Komplett.no. Du kan ikke benytte deg av tilbud og rabatter fra Komplett Clubandre selskap i Komplett Group (e.g. NetOnNet eller Webhallen). Medlemskapet gjelder kun for Komplett.no. 

Vi har skapt Komplett Club for å kunne premiere og støtte de mest lojale kundene våre. Vi vil f.eks. analysere kjøpene dine for å kunne tilpasse tilbud for relevante produkter og fordeler.  

Disse medlemsvilkårene gjelder mellom deg som privatperson og Komplett Services AS, organisasjonsnummer 979 642 121, Østre Kullerød 4, 3241 Sandefjord. Ved å registrere deg som medlem av Komplett Club godtar du disse medlemsvilkårene som gjelder for Komplett Services AS. 

Komplett forbeholder seg retten til å gjøre endringer i overstående punkter samt nivåer og fordeler. Disse medlemsvilkårene kan bli oppdatert. Ved større endringer i medlemsvilkårene våre sender vi de oppdaterte vilkårene til den registrerte e-postadressen din. Hvis du ikke godtar endringene våre, har du alltid rett til å si opp medlemskapet ditt i Komplett Club. 

Når du handler på Komplett.no inngår du også en kjøpsavtale med oss, som inkluderer våre salgsbetingelser 

2. Medlemskapet 

Komplett Club er et gratis og kortløst medlemskap. Du kan bli medlem enten ved å logge inn på en eksisterende kundekonto/kundeprofil eller ved å opprette en ny kundekonto og melde deg inn ved å registrere din epostadresse og godkjenne medlemsvilkårene 

Medlemskapet er personlig og kan ikke overføres. Du er ansvarlig for at opplysninger du gir om deg selv er korrekte og oppdaterte. 

Komplett Club forbeholder seg retten til å avvise et medlemskap i Komplett Club hvis personen tidligere har blitt suspendert eller sperret i samsvar med punkt 6.3. 

3. Mine sider 

Når du blir medlem av Komplett Club, gir vi deg muligheten til å opprette en brukerkonto på      nettsiden vår (Komplett.no). Du kan logge inn med Vipps eller ved å velge et brukernavn og passord for å opprette en brukerkonto.  

3.2 Vi må behandle personopplysningene dine for å gi deg muligheten til å knytte din standard konto mot Komplett Club og få fordelene som følger med brukerkontoen. Les mer om dette i personvernerklæringen vår. 

4. Medlemsfordeler 

4.1 Unike tilbud og rabatter 

4.1.1 Vi ønsker at du som medlem skal føle deg unik hos oss. Vi vil derfor alltid gjøre vårt beste for å gi deg relevante tilbud og rabatter som vi tror du vil sette pris på. For å kunne gi deg slike unike tilbud og rabatter må vi behandle personopplysningene dine i form av navn, kontaktinformasjon (e-post og mobilnummer), kjøpshistorikk og klikkhistorikk (f.eks. produkter du har klikket på, artikler du har lest på nettstedet vårt og hva du har handlet basert på Komplett-annonser på sosiale medier). Det er nødvendig å behandle disse dataene for å forbedre rabattene du får som medlem av Komplett Club og for å kunne gi deg skreddersydde tilbud, kampanjer, inspirasjon og tips om dine produkter. Som del av vårt -medlemskap leverer vi derfor til alle våre medlemmer slikt tilpasset innhold basert på ditt samtykke i forbindelse med registrering i Komplett Club. 

4.1.2 Du får poeng alle dine kjøp, 1 krone tilsvarer 1 poeng, i tillegg til poeng for godkjente produktanmeldelser. De ulike fordelene er beskrevet i Komplett Club - Komplett.no. 

4.1.3 Oppnådde fordeler er knyttet til ditt personlige kundenummer, og skal ikke benyttes eller deles med andre. 

4.1.4 Inntjente fordeler kan ikke løses inn i kontanter. 

4.2 Digitale utsendelser 

4.2.1 Du som medlem mottar også nyhetsbrevet vårt i form av digitale utsendelser. Digitale utsendelser kan komme i form av en e-post, en SMS eller målrettede annonser på sosiale medier. For å kunne tilby dette må vi behandle personopplysninger i form av mobilnumre, e-post og kjøpshistorikk. Opplysningene dine er nødvendige for at vi skal kunne kommunisere med deg og tilby deg personlige tilbud og tilpassede fordeler. 

5. Kommunikasjonen vår 

5.1 For at du skal kunne dra nytte av fordelene dine og motta informasjon om medlemskapet eller andre spennende ting som skjer hos oss, vil du motta kommunikasjon fra oss i ulike kanaler, for eksempel e-post, SMS, postutsendelser, sosiale medier og andre lignende kanaler.  

Vi vil behandle personopplysningene dine for dette formålet. Hvilke personopplysninger vi behandler, avhenger av hvilke kommunikasjonskanaler du har valgt. 

5.2 Ved å bli medlem i Komplett Club samtykker du til å motta målrettede henvendelser og markedsføring fra Komplett med nyheter, tilbud, kampanjer og konkurranser via e-post, telefon, og vår chat og nettside. 
 
5.3 For å kunne målrettet henvendelsene og markedsføringen, vil Komplett benytte opplysninger om ditt medlemskap i Komplett Club og dine kjøp på komplett.no, samt opplysninger fra dine besøk på komplett.no. 
 

6. Avtaleperiode og oppsigelse av medlemskapet 

6.1 Disse vilkårene trer i kraft når du registrerer deg som medlem og gjelder så lenge du er medlem. 

6.2 Du kan når som helst melde deg ut av Komplett Club på Min side eller ved å kontakte kundeserviceavdelingen vår. Hvis du avslutter medlemskapet ditt, eller hvis Komplett avslutter medlemskapet ditt i henhold til punkt 6.3, mister du dine poeng og medlemsfordelene. 

6.3 Komplett forbeholder seg retten til å på eget skjønn blokkere eller ekskludere et medlem ved misbruk (inkludert mistanke om misbruk), inaktivitet i mer enn 24 måneder, brudd på disse medlemsvilkårene, svindel eller lignende hendelser eller atferd uten å forhåndsvarsle om dette. 

7. Ansvarsbegrensning 

7.1 Komplett er ikke ansvarlig for tap eller skade forårsaket av tekniske feil, redusert funksjonalitet eller andre lignende feil relatert til medlemskapet ditt i Komplett Club. Dette gjelder ikke ansvar som ikke kan unntas i henhold til loven.

8. Databeskyttelse og personvern 

8.1 Vår behandling av personopplysninger 

8.1.1 Vi må behandle personopplysningene dine for å overholde forpliktelsene våre i disse medlemsvilkårene. Disse medlemsvilkårene beskriver hvordan vi må behandle personopplysningene dine, men vi har også mer detaljert informasjon om behandlingen av personopplysningene. Denne informasjonen finner du i personvernerklæringen vår. 

8.1.2 I personvernerklæringen kan du lese mer om formålene vi bruker personopplysningene dine til, det juridiske grunnlaget vi baserer behandlingen på, hvilke selskaper som kan få tilgang til personopplysningene dine, hvor lenge vi lagrer opplysningene og all informasjon om rettighetene dine. 

8.1.3 Hvert medlem har ansvar for at kontaktopplysningene knyttet til kundeklubben er oppdatert til enhver tid. 

8.1.4. Vi vil dessverre ikke ha mulighet til å tilby vår Club til deg dersom du ikke ønsker å samtykke til ovennevnte aktiviteter som inngår i Komplett Club, ettersom at slik interaksjon med våre medlemmer er hovedformålet med Komplett Club og i hovedsak det eneste som skiller en alminnelig brukerkonto og et -medlemskap. Du kan når som helst endre dine preferanser og samtykker, melde deg ut av klubben, og/eller slette din brukerkonto, under fanen «Mine samtykker» inne på «Min side». Det er likevel viktig å være oppmerksom på at dersom du trekker tilbake ditt samtykke til å motta tilpasset innhold fra oss, regnes dette derfor samtidig som en utmelding av Komplett Club. Da vil din brukerkonto automatisk bli endret til en alminnelig brukerkonto uten et samtykke til kundeklubbmedlemskap. Du beholder på den måten alle dine praktiske fordeler slik som kvitteringer, digitale bilag for returer m.m., med mindre du velger å også slette brukerkontoen. 

8.2 Rettighetene dine 

8.2.1 Når vi behandler personopplysningene dine, gjør vi dette kun hvis det er nødvendig for å kunne oppfylle forpliktelsene våre overfor deg som medlem. Men det er viktig for oss å alltid respektere personvernet ditt. Vi vil derfor gjøre deg oppmerksom på noen av rettighetene dine.  

  • Du kan når som helst protestere mot direkte markedsføringen fra oss 
  • Du kan når som helst avslutte medlemskapet ditt i Komplett Club 

Du kan når som helst trekke samtykke for å motta målrettet markedsføring, men som en konsekvens av dette avslutter du medlemskapet ditt i Komplett Club. For kunder som ikke ønsker å ha sine personopplysninger brukt i forbindelse med Komplett Club medlemskap, tilbyr vi en standard kundekonto hvor man kan gi eller trekke tilbake samtykke til ulike formål under "Mine sider" og "Mine samtykker".     

8.2.2 Hvis du ønsker å avslutte medlemskapet ditt, vil vi slette personopplysninger knyttet til medlemskapet ditt. Selv om du forlater lojalitetsprogrammet vårt, kan vi fortsette å behandle visse personopplysninger om deg når loven krever dette (f.eks. transaksjonsdata i henhold til regnskapsloven), eller når vi har tvingende berettigede grunner til å gjøre dette (f.eks. når vi behandler anonyme data for å utvikle virksomheten). 

9. Force Majeure

Dersom det oppstår en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle våre forpliktelser i tråd med disse vilkårene eller en situasjon som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører våre forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Eksempler på dette er lovendringer, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke rår over, slik som krig, opprør, brann, flom, eksplosjon, inngrep fra offentlige myndigheter eller at nettverk er nede grunnet feil som ikke skyldes partene. 

10. Tvister og lovvalg 

Denne avtalen reguleres og tolkes i samsvar med norsk rett. Tvister er underlagt norske domstolers jurisdiksjon. Rett verneting er Vestfold tingrett, med mindre annet følger av ufravikelig lovgivning. 

Kontakt oss 

Har du spørsmål om Komplett Club? Du kan alltid kontakte Kompletts kundeservice på telefon: 33 00 55 00 eller via kontaktskjemaet vårt som du finner på kundeservice - Komplett.no