Søk etter «supportavtale» inne på "Mine ordre". Her ser du om avtalen fortsatt er aktiv. Husk at supportavtalen gjelder et bestemt produkt du har kjøpt hos Komplett.no, og kan kun brukes for hjelp med dette produktet.
Supportavtale
Har du kjøpt supportavtale med laptopen din? Da får du hjelp når du trenger det – raskt, enkelt og uten stress.
Åpent man - fre 09.00 - 17.00. Du kan bestille support utenfor åpningstidene. Da blir du ringt med en gang vi åpner. Om nødvendig fjernstyrer vi maskinen din. Isåfall trenger du internett.

Hvor kan jeg se om jeg har en aktiv Supportavtale / finne denne ordren?
Hvor finner jeg supportkoden min?
Da du bestilte Supportavtale fra Komplett.no fikk du tilsendt en e-post som bekrefter kjøpet ditt. E-posten hadde tittel «Her er din kode knyttet til kjøp av Supportavtale». I denne e-posten finner du din unike kode, som oppgis når du ønsker å bli oppringt av en servicetekniker.
Du kan også legge inn ordrenummer for bestillingen din av Supportavtale (oftest samme ordrenummer som produktet du kjøpte supportavtale på).
Finner du verken koden din eller ordrenummer – fortvil ikke! Skriv inn noe vilkårlig i dette feltet i kontaktskjemaet, så hjelper vår servicetekniker deg med å verifisere at du har en aktiv supportavtale.
Hvordan fungerer fjernhjelp?
Fjernhjelp brukes i de tilfeller der vår servicetekniker trenger tilgang til å ta over styring av f.eks. din laptop, for å se bedre hvilke problemer du opplever, og for å kunne hjelpe deg med å løse tekniske problemer fra avstand.
Fjernhjelp vil si at vår servicetekniker tar over styring av din maskin. Vi bruker sikker programvare for dette, og du kan føle deg trykk på at vi håndterer dine data på en profesjonell måte. Våre serviceteknikere er også ilagt full taushetsplikt.
Slik fungerer det:
- Vår servicetekniker ber deg gå inn på et verktøy på din maskin for fjernhjelp
- Vår servicetekniker oppgir en kode som du legger inn her. Denne skaper en sikker kobling mellom deg og din servicetekniker.
- Vår servicetekniker tar over styring av din maskin. Vi krever at du er til stede under hele problemløsingen, slik at du har full kontroll over hva vår servicetekniker ser og gjør.
- Du kan når som helst ta tilbake styringen over din maskin mens vi hjelper deg
- Når vår servicetekniker er ferdig med fjernhjelpen, vil denne sesjonen avsluttes fullstendig, og du har permanent kontroll over din maskin igjen. Komplett.no har da ingen tilgang til din maskin uten å eventuelt starte en ny fjernhjelp-sesjon sammen med deg.
Det er helt trygt å bruke fjernhjelp, og vår servicetekniker vil guide deg gjennom hele prosessen.
Koster det penger å få teknisk hjelp hos Komplett?
Vår prisvinnende kundeservice hjelper deg selvsagt med enklere tekniske spørsmål, og får du problemer med produkter du har kjøpt hos oss, kan du alltid kontakte vårt kundesenter for bistand og feilsøk. Alle feil som er dekket av garanti/reklamasjon får du også hjelp med å løse kostnadsfritt.
Supportavtale er en tilleggstjeneste utover ordinær kundeservice. Den gir tilgang til utvidete tjenester slik som f.eks. hjelp med installasjon og oppsett, råd og veiledning rundt bruk, vedlikehold og sikkerhet, og gir også tilgang til fjernhjelp der våre serviceteknikere kan gå grundigere til verks med å fikse tekniske problemer med din maskin fra avstand.