Samsurfing innebærer at du får hjelp direkte inne i nettbutikken – akkurat der du befinner deg. Med ditt samtykke kan vår produktekspert se det samme som du ser, og veilede deg i sanntid rundt omkring inne på komplett.no, uten å ta kontroll over enheten din. Raskere og enklere hjelp til å finne produktene som passer best for deg, skal du lete lenge etter!
Live Shopping
Med Live Shopping hos Komplett får du svar på alt du måtte lure på når du skal handle elektronikk. Vi guider deg sømløst gjennom butikken via videochat og samsurfing
Våre eksperter hjelper deg med alt fra PC og gaming, TV og lyd, mobil og nettbrett, smartklokker til hvitevarer og alt mellom. Alt du trenger er en smarttelefon, PC eller nettbrett – og internetttilgang.
Live Shopping er kjøpsveiledning for kunder som ønsker hjelp med å velge riktig produkt og utstyr. Hvis du har spørsmål relatert til tidligere ordre, eller har problemer med et produkt, kan du kontakte vårt kundesenter her. Vi hjelper deg gjerne.

Hva er samsurfing?
Hvorfor ser jeg ikke Live Shopping-ikonet?
Hvis du besøker tjenesten utenfor åpningstidene, eller vi har stor pågang og ikke har ledige produkteksperter for øyeblikket, vil du ikke se Live Shopping-ikonet i venstre hjørne.
Tjenesten er tilgjengelig via et script på nettsiden vår. Dersom du ikke ser Live Shopping-ikonet, og heller ikke den ordinære gule chat-boblen vår, som alltid er synlig nede til høyre, skyldes dette mest sannsynlig at du bruker adblocker i nettleseren din. Forsøk å deaktivere adblocker.
Hva gjør jeg hvis jeg har problemer med lyden?
Hvis du ikke hører eksperten:
Vanlige årsaker til dette som du kan undersøke er:
- Har jeg skrudd på høyttaler på mobil/nettbrett (slik at du ikke må ha øret inntil telefonen slik som under samtale)?
- Har jeg skrudd på/opp lyden (lydikon på PC-en din, typisk nede til høyre på menylinjen og ser ut som en høyttaler)?
- Har jeg valgt riktig lydenhet (under innstillinger på PC-en din)?
Hvis vår ekspert ikke hører deg:
For at Live Shopping skal fungere må du gi tilgang til mikrofon i nettleseren din. Når tjenesten starter opp vil nettleseren din be deg om tilgang. Hvis du fortsatt ikke har lyd bør du sjekke innstillingene dine på PC-en for å se hvilken mikrofon du bruker.
Alternativ løsning med vanlig telefonsamtale:
Om du ikke får orden på lyden, er en annen enkel løsning å skrive inn ditt telefonnummer i chatten som er tilgjengelig når tjenesten starter opp. Da kan vår ekspert ringe deg på telefon, og heller gi deg en kode du taster inn på nettsiden vår for å dele skjerm samtidig.
Hva gir jeg tilgang til ved å bruke tjenesten?
Det er enkelt og helt trygt å bruke tjenesten, og det krever ingen installasjon av programvare. Når du starter Live Shopping gir du oss kun tilgang til å se komplett.no i nettleseren din. Vi ser ingen andre åpne faner eller programmer. Ved å gi eksperten tilgang til interaksjon kan både du og eksperten styre musepekeren på komplett.no. Vi vil ikke kunne se passord du taster inn eller annen sensitiv informasjon.
Når du starter Live Shopping opprettes en delt nettleser mellom deg og vår ekspert. For å gjøre denne opplevelsen så sømløs som mulig, vil vi bruke informasjon om din brukerkonto og handlekurv (cookies) slik at du forblir innlogget og tar med deg det du eventuelt har i handlekurven, når samtalen starter. Denne informasjonen brukes kun for å koble opp samtalen, men lagres ikke.