Apple

Apple Garanti

Ditt Apple produkt har 36 mnd garanti og du melder garantisaker ved å kontakte Apple direkte:

Telefon: +47 815 00 158

Apple kundestøtte

Bestill service hos Conmodo

Sørg for å ha følgende informasjon tilgjengelig før du kontakter Apple:

  • Serienummer, produkttype og modell det gjelder. Dette finner du på din ordre under "Min side"

  • Feilbeskrivelse

Dersom produktet ditt er defekt ved mottak, må feil meldes direkte via Apple support. Be om å få referansenummer. Deretter registreres det retur via "Min side". Referansenummer skrives i returregistreringen, sammen med en grundig feilbeskrivelse. Dette må gjøres umiddelbart etter at feilen blir oppdaget, innenfor 14 dager fra salgsdato.

Uhellsforsikring - Kollektiv Trygghetsavtale

Vi tilbyr et alternativ til deg som ønsker ekstra beskyttelse for din nye Mac eller iPad. Uhellsforsikringen dekker de fleste typer skader, som for eksempel væskesøl, støtskader, sprekker i skjerm og lignende. Du kan også legge til ekstra tyveridekning som vil gi det erstatning hvis du blir frastjålet Mac'en/iPaden din.


Forsikringen gjelder hele døgnet over hele verden, både hjemme, på reise og under flytting.
Du betaler egenandel kr 2000 for Mac/ 1000 for iPad dersom produktet blir skadet, og du får et nytt tilsvarende produkt om skaden ikke kan repareres. Ingen aldersfradrag, du får full erstatning.
Kjøp av forsikring kan kun skje ved kjøp av en MacBook Air eller iPad som er tilgjengelig i portalen.

Kjøpt Kollektiv Trygghetsavtale og skal melde skade? Vi hjelper deg videre her:

  1. Meld skaden via denne linken

  2. Fyll ut skademeldingsskjemaet med alle opplysninger og trykk på knappen «Send inn skjema» i bunnen av skjemaet.

  3. Du får raskt svar på mail om det er en forsikringsskade med rett til erstatning eller ikke.

  4. Er det en skade med rett til erstatning får du en fraktlapp tilsendt på mail.

  5. Pakk inn maskinen forsvarlig, print ut fraktlapp og lim på pakken før du sender.

  6. Dersom maskinen kan repareres vil dette ta noen dager før den returneres tilbake til deg. Dersom maskinen ikke kan repareres vil du få tilsendt en ny tilsvarende modell

Trenger du hjelp, ta kontakt på tlf +47 330 05 100 (9-16) eller e-post: elevpc@komplettbedrift.no

Dell

Dell Pro Support Plus-garanti

For å kontakte support:

Telefon: +47 671 17 516 (åpent hele døgnet) eller en kan gå inn på Støttetjenester og service. Der kan man også chatte med Dell sin supportavdeling (hverdager 8-16). Husk at ved alle henvendelser må du har ditt serienummer klart. Det finner du under maskinen, det står TAG: XXXXXX eller ST: XXXXXXX og består av både tall og bokstaver, totalt 7 tegn.

Alle kunder med ProSupport Plus blir prioritert hos Dells supportavdeling.

Begge modellene fra Dell kommer med garantien Pro Support Plus (PSP) som gjelder i tre år. Med denne avtalen får du Dells beste support, som inkluderer hjelp med både hardware og software-utfordringer og feil. Supporten er tilgjengelig døgnet rundt, alle dager i året.

Skulle noe bli ødelagt på PC-en din, er det viktig å melde inn feilen umiddelbart. Den som melder inn feilen må være i nærheten av PC-en, slik at support kan få svar på viktige spørsmål, kjøre tester og stille riktig diagnose. Når man har funnet ut hva feilen er og hvilken del som eventuelt må byttes, vil en tekniker første virkedag komme til avtalt sted for å utføre reparasjon. Avtalt sted vil normalt være på skolen din.

Uhellsforsikring

Er du uheldig og for eksempel mister PC-en i gulvet slik at skjermen sprekker, eller søler du vann i maskinen, er du med PSP dekket av en ulykkesforsikring. Denne kan benyttes inntil en (1) gang per år.

Ved væskesøl ønsker Dell å ta inn maskinen for skikkelig rens og skifte alle nødvendige deler. Dette kan ta noen ekstra dager.

Om harddisken ryker og det er nødvendig å bytte denne, vil du som kunde kunne beholde den gamle harddisken.

PSP kan også automatisk gi deg som bruker informasjon om at noe er galt med harddisken, vifta, minnebrikken eller batteriet. SupportAssist er en gratis programvare som følger med maskinen og gir deg informasjon når noe er galt. Denne må installeres og aktiveres.

Dersom du får beskjed av SupportAssist-agenten om at noe er feil, kan du kontakte support og oppgi feilkode eller fortelle hva SupportAssist agenten har meldt inn. På den måten kan TechSupport lettere forstå feilmeldingen og gi deg raskere hjelp.

PSP er en global supporttjeneste, og kan bistå deg i store deler av verden. Selv om de fleste reparasjoner skjer på skolen, kan du altså få hjelp om du er på reise i ferien eller utenlands i en lengre periode.

Trenger du hjelp, ta kontakt med Komplett Bedrift på tlf +47 330 05 100 (9-16) eller e-post: elevpc@komplettbedrift.no