Black Design Logo

Black Design

(7)
Black Design er en nettbutikk fylt med interiør som vil gjøre hjemmet ditt litt annerledes, litt røffere, litt stiligere eller litt lunere. Vi ønsker å gi deg inspirasjon og bidra til at hjemmet ditt blir fylt med interiør som du liker å se på, ta på og omgis med. Utvalget er stort – fra duker, puter og gardiner til glass og serviser, til lamper og lysestaker. Du skal kunne finne noe som passer akkurat ditt hjem og din stil. Vi har noe for enhver smak, også kvalitetskaffe, -te og søtsaker. Det er viktig for oss i Black Design Interior at du opplever kvalitet når du handler hos oss. Tekstilene våre designer vi i stor grad selv. Vi velger kun ut de beste materialer som gir best holdbarhet, vask etter vask. Les mer om våre tekstiler her. De aller fleste av våre glass og serviser tåler både oppvaskmaskin og mikrobølgeovn. I de få tilfeller dette ikke gjelder, er det gjort særlig oppmerksom på dette i produktbeskrivelsen. Vi har ca. 400 forhandlere i Norge. Du finner din nærmeste forhandler på vår hjemmeside. Black Design ble startet i Levanger i 1978 av Frode Vevle. I dag er det sønnen André Vevle som er daglig leder i bedriften. Frode Vevle var designeren bak store deler av vårt produktsortiment på 90-2000 tallet og er fortsatt aktivt med i vareråd. Black Design startet under navnet "Den Sorte Gryte" og var den gang en interiørbutikk på beskjedne 20 m2. I 1980 flyttet virksomheten inn i større lokaler, og utvidet forretningen med tekstiler, spesielle klær og gaveartikler. Året etter ble det startet import av duftkrus fra Sverige og duker fra India. Samtidig begynte man med forbedringer av produktene med hensyn til farger og design. Per i dag importerer vi produktene vesentlig fra Østen, men også en del fra Europa.
Har du spørsmål til en ordre fra denne selgeren?
Ta kontakt via aktuell ordre fra ordrehistorikken

Anmeldelser

100% positive anmeldelser de siste 30 dager

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne
Av Astrid Myrvang 13.09.2018
Av Anne-Lise 08.09.2018
Av Marius 28.08.2018
Av Joakim 26.06.2018

Kjøpsvilkår

Levering Når blir varene mine sendt, og hvordan kan jeg spore pakken? Såfremt varene du har bestilt er på lager, sender vi normalt ut ordren 1-3 virkedager etter bestilling. Varene sendes med PostNord. Så snart vi har pakket ordren din, sender vi ut en leveringsbekreftelse med sporingsnummer til deg på e-postadressen du har oppgitt (det kan ta noen timer før sporingsnummeret blir aktivt da PostNord henter pakkene hos oss først på ettermiddagen). Du kan da spore pakken på www.postnord.no eller gå inn under ”ordrehistorikk” i kundesenteret på webshoppen. Hva betaler jeg i frakt? Fraktkostnaden på forsendelsen din er fra kr 49,- (gjelder MyPack i butikk). Vi har ingen ekspedisjons- eller fakturagebyr, du betaler kun for frakt. Når du bestiller for over 800 kr, får du fri frakt. Om vi splitter ordren din i flere forsendelser, betaler du kun frakt på den første forsendelsen. Hvis du velger å splitte ordren din fordi du har bestilt varer som både er på lager og varer som ikke er på lager, og ønsker å få tilsendt det som er på lager med én gang, betaler du for begge sendingene. Fraktpriser pr. 05.01.17 Postnord - Mypack kr. 49,- Ved bestilling for over 800 kr - Fraktfritt PostNord - Hjemlevering kr 199,- For mer info se http://www.postnordlogistics.no PostNord - DPD Bedrift kr 199,- For mer info se http://www.postnordlogistics.no PostNord - DPD Express over natten kr 500,- For mer info se http://www.postnordlogistics.no Forsendelser til Svalbard belastes med fortollingsgebyr på 250,- eks mva i tillegg til fraktkostnaden. Vi bruker PostNord Logistics som samarbeidspartner på våre pakker.

Vilkår for retur

Uavhentede pakker: Uavhentede, returnerte pakker vil bli belastet kjøper med et gebyr på 350,- kroner. Betalingsfrist 14 dager. Angrer du på kjøpet? Vi tilbyr hele 45 dagers ÅPENT KJØP / ANGRERETT. For å få pengene tilbake, må varen være i samme stand som ved kjøp. Det betyr at du kan undersøke produktet, men ikke ta det i bruk. Er RETUREN innenfor 14 dager fra du har mottatt ordren dekker vi returfrakten. Fraktlapp får du ved å sende inn en retursøknad på post@blackdesign.no. Vi gjør oppmerksom på at returretten følger samme kriterier som angrefrist etter norsk angrefristlov. Retur etter 14 dagersfristen dekkes av kunde (vi etterfakturerer fraktgebyr på kr. 69,-) Følgende unntak har kun 14 dagers angrerett: Alle produkter som er matvare, dvs. te, kaffe, søtsaker og annet spiselig. Vi minner i tillegg om følgende: Angreretten gjelder ikke for bedrift eller annen offentlig institusjon/forvaltning. Informasjon om angrerett: Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss. Retur utover angrerettsloven må avtales og fratrekkes minimum 20% i returkostnader/håndtering. Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake. Manglende pris/merkelapper eller ødelagt nødvendig emballasje vil gjøre produktet usalgbart og dermed kan vi ikke gi erstatning. Angrefristskjema ligger bestandig vedlagt på mail sammen med din ordrebekreftelse. Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven: Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25) Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25). Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1). Reklamasjonsrett: Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt. Dersom det skulle det oppstå en skade under transport og emballasjen er synlig skadet, kvitter kun med forbehold.Ta så kontakt slik at vi kan bli enige om retur / erstatning av varen. Reklamasjon gis ved feil eller mangler på varen(e). Ta kontakt med oss ved en evt. retur, da vi dekker returkostnadene (ta kontakt for returetikett). Det er fint om du sender med bilde av evt. skade. Retur – Slik gjør du: Alle retur sendinger skal avtales med oss. Dette gjør at du raskere får rett produkt eller pengene dine tilbake. For avtale om retur send mail til post@blackdesign.no eller ring 74 08 62 00 Legg returskjema sammen med det du skal returnere. Retursskjema / seddel får du hos oss når du registerer din retur. Skriv ut returetiketten og fest den utenpå pakken. Returfraktseddelen kan du laste ned her: Returkoden du skal taste inn er BDRETUR https://minside.postnord.no/public-services/booking-return - Returkoden du skal taste inn er BDRETUR Hvis du ønsker å bruke annen forsendelsemetode enn vår returetikett gjøres det for egen regning og sikkerhet. Har du ikke printer så kan du kontakte oss på post@blackdesign.no Lever pakken til nærmeste Postnord utleveringsted. (IKKE Posten Norge) Vi belaster deg for returgebyret på kr 69.- når vi mottar pakken fra deg. Dette gjelder ikke hvis du sender retur innen 14 dager eller ved reklamasjoner. NB! Pakker sendt med Posten uten avtale blir ikke hentet ut. Skal det sendes med Posten må pakken sendes som Bedriftspakke.