1. Vi anbefaler deg å laste ned appen og legge til gratistjenesten Datakontroll. Da får du full oversikt over din mobildata og unngår overforbruk.

  2. Har du BankID på mobil? Etter portering må du lage ny bank-id avtale med nettbanken. Husk å ha kodebrikken tilgjengelig. 

  3. Høy førstefaktura? Som ny kunde blir du fakturert for tiden du var kunde forrige måned. I tillegg betaler du månedsavgift for neste måned. Det er fordi vi har forskuddsfaktureringDersom du ønsker å motta fakturaen per e-post kan du logge deg inn på Min Side og velge e-postfaktura som ligger på profilkortet ditt under "fakturagrupper".  E-post faktura er gratis. 

  4. Hvordan beregnes datakvoten? Som ny kunde betaler du kun for dagene som er igjen av mnd, og kvoten vil også baseres på gjenstående dager. Vi tar ikke betalt for mer data enn det du har fått. Ved mnd skifte fylles datakvoten opp med full kvote.

Når du bytter SIM-kort må du aktivere tjenesten på nytt i din nettbank, da bank-ID er en tjeneste som følger SIM-kortet. Tjenesten BankID må bestilles i din nettbank eller via bankens kundeservice. Husk å ha kodebrikken tilgjengelig. 

Ditt nye kort tas i bruk på oppgitt aktiveringsdato. Fra denne datoen vil dagens SIM-kort ikke lenger fungere. Dersom du har fått et nytt telefonnummer fra oss er SIM-kortet allerede aktivt og klart til bruk!  Ved overføring av mobilnummer, kan det ta inntil 30 minutter før SIM-kortet er aktivt. Prøv en omstart av mobilen dersom det ikke skulle fungere med en gang. Dersom du bor i Sandefjord eller i nærheten av Oslo, kan du hente SIM-kort her for raskere portering.

Med Komplett Mobil appen ser du hvor mye data som gjenstår og kan følge påløpte kostnader for inneværende måned. Du kan endre abonnement og bestille tilleggstjenester som ekstra data eller tvillingSIM, og du kan se alle fakturaer, betalte og ubetalte. Appen er gratis og fungerer for både Android og iOS. Dersom du er juridisk eier og betaler for flere abonnement, kan du administrere alle abonnementene (fylle på data, aktivere tilleggstjenester, osv.) enkelt i appen. Last ned appen her 

Oppsett for Internett
Fremgangsmåten varierer fra merke og telefonmodell. 
Les bruksanvisningen for din mobiltelefon for å finne ut hvor opplysningene nedenfor skal fylles inn.

Tilgangspunktnavn/APN: telenor.smart
IP-adresse/Gateway: 10.10.10.10 Port: 9201 eller 8080 (begge skal fungere)
Startside: wsp://wap.telenor.no - Brukernavn: telenor - Passord: telenor

Oppsett for MMS
Fremgangsmåten varierer fra merke og telefonmodell. 
Les bruksanvisningen for din mobiltelefon for å finne ut hvor opplysningene nedenfor skal fylles inn.

Tilgangspunktnavn/APN: telenor.smart
IP-adresse/Gateway: 10.10.10.11
Port: 8080 MMS-server: http://mmsc