Infosenter

Hvordan handle | Betaling | Levering | Hva tilbyr vi | Om oss | Support og retur

Angrefrist


Informasjon om angrerett.

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

  • Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt. (jf. Angrerettloven § 11)
  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.
  • (jf. Angrerettloven § 12, punkt a)
  • Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen eller mottatt datafiler på egen server, eller der lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig.(jf. Angrerettloven § 12 siste ledd)
  • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
  • Selger plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt inkludert frakt, innen 14 dager fra varen er mottatt selger (jf. § 15, 5. ledd).

Aktiv handling

Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).

Hvordan angrer jeg før ordren er pakket / sendt fra vårt lager?

Slett ordren selv fra ordrestatus på "Min side", eller ring til vår salgsavdeling på 33 00 55 00 og be om at hele ordren slettes. Dersom en av disse instanser bekrefter at ordren er slettet har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-post og informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret i minst 14 dager.


Hvordan angrer jeg før ordren er hentet på utleveringsstedet?

Logg inn på din konto "Min side" og søk om angrerett. Du vil motta en mail som bekrefter at ordren er innenfor kriteriene for angrerett. Du behøver ikke å foreta deg noe mot utleveringsstedet. Når ordren kommer tilbake til oss vil den bli kreditert i sin helhet. Du vil noen dager senere motta en faktura for porto en vei (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Hvordan angrer jeg etter ordren er hentet?

Logg inn på din "Min side" og søk om angrerett. Du vil motta en mail som bekrefter at ordren er innenfor kriteriene for angrerett. Skriv ut bekreftelsen og legg den sammen med varen(e) og returner snarest mulig via ett Postkontor* eller ved ett av våre Pick Up Points. Ditt tilgodehavende av kjøpet vil bli kreditert og tilbakeført alt etter hvilken betalingsmåte** som er benyttet.

* Postkontor Du betaler kun returporto. Det oppfordres til at Angrerettvarene sendes som registrert pakkepost slik at du kan følge pakken på Posten sine sider slik at du har full oversikt over hvor forsendelsen befinner seg i postens system frem til den ankommer oss.

** Betalingsmåte

    Kontant ved henting---Overføres til ønsket bankkontonr.
    MasterCard & VISA---Tilbakeføres til kontokortholders konto
    Klarna faktura-----------Krediteringen utstedes til Klarna
    Gavekort-----------------Gavekortet krediteres. Verdien tilbakeføres til opprinnelig gavekort
    Betalingsutsettelse----Krediteres kunde sin reskontro

Passiv handling

Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 250, for å dekke våre håndteringskostnader.

Komplett PC og angrerett

Aktiv handling

Har du hentet PC-en du har bestilt og ønsker å benytte din angrerett, innen 14 dager fra hentedato, gjør du følgende:

  • Registrer din angrerett ved å sende en mail til angrefrist@komplett.no
  • I emnefeltet skriver du: “Angrefrist Komplett-PC, ordrenr. xxxxxxxx”
  • Innen få minutter vil du få ett autosvar med unikt saksnummer referanse som bekrefter at vi har mottatt en mail fra deg.
  • Mailen vil inneholde informasjon om hvordan du skal pakke og sende PC-en i retur til oss.

Dersom du har andre spørsmål eller trenger hjelp rundt din Komplett PC, kontakt vårt kundesenter

Passiv handling

Dersom du ikke henter din bestilte Komplett PC, eller gir oss melding om at du ønsker å benytte din angrerett innen fristen, vil det påløpe kostnader. Dette er kostnader i forbindelse med produksjon, installasjon, testing, re-engineering av PC-en. Kostnadene ligger i størrelsesorden mellom 400,- og 1.000,- kroner, avhengig av hvilket frakt alternativ som er benyttet ved bestilling.


Chat med oss

Velkommen til Komplett Chat!